Welkom in de tropen - Reisverslag uit Kotugoda, Sri Lanka van Eric & Marja Maurits - WaarBenJij.nu Welkom in de tropen - Reisverslag uit Kotugoda, Sri Lanka van Eric & Marja Maurits - WaarBenJij.nu

Welkom in de tropen

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Eric & Marja

06 September 2014 | Sri Lanka, Kotugoda

De tussenstop in Dubai is zo voorbij. Wat een enorme luchthaven, een soort enorme tunnel. Van de ene naar de andere kant kan het wel drie kwartier lopen zijn. Het goud en de kroonluchters blinken je tegemoet. Duidelijk een andere cultuur. Naast de toeristen zien we Arabieren in witte gewaden met roos geruite hoofddoeken, vergezeld door vrouwen geheel gehuld in het zwart.
Vier en een half uur later doemt de luchthaven van Colombo op. Dit vliegtuig heeft camera's onder het toestel hangen. De beelden kun je vanuit je stoel bekijken. Gaaf! Of je zelf de piloot bent.
Onze gids staat bij de uitgang van de luchthaven te wachten. Hele aardige man die goed engels spreekt. Hij brengt ons naar ons hotel iets ten noorden van de luchthaven. Een prachtig koloniaal gebouw in een hele mooie tuin. Iedereen is hier heel erg aardig en vriendelijk. We lummelen de rest van de middag op het terras. We zijn best moe na een nacht reizen met weinig slaap. Vanavond dineren we in het hotel. We eten garnalen/ tonijn en crab als hoofdgerecht. Heerlijk met rijst, een pittige currysaus, groeten in een kokoscurrysaus en rauwkost. Koffie toe. Morgen vroeg om zeven uur vertrek naar onze volgende locatie en de avonturen die we vast onderweg gaan beleven.
Het is hier 3,5 uur later voor de record.