Pinnawela - olifantenweeshuis - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Eric & Marja Maurits - WaarBenJij.nu Pinnawela - olifantenweeshuis - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Eric & Marja Maurits - WaarBenJij.nu

Pinnawela - olifantenweeshuis

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Eric & Marja

07 September 2014 | Sri Lanka, Habarana

Vandaag vroeg uit de veren. Om half zeven zitten we aan het ontbijt. Vers fruit, vruchtensap, thee, toast en een omelet. De Engelsen hebben echt hun sporen nagelaten.
Het is hier heel groen. Reusachtige (kamer)planten groeien langs de weg. Overal waar je kijkt kokospalmen. De oranje zijn om te drinken en de groene om te koken, leren we van onze gids. De wegen zijn goed. Bussen, auto's en tuktuks beheersen het straatbeeld. Alles gaat rustig en beschaafd. We nemen een klein weggetje dat tussen de landerijen slingert. De rijst wordt hier nog met de hand geoogst.
We zijn op tijd bij het weeshuis om te helpen bij het voeden van de baby's met een fles melk. Ongeduldig staan de kleintjes te schreeuwen. Ze krijgen elk 6 flessen per keer, drie keer per dag. Daarna gaat de hele kudde in bad in de rivier. Indrukwekkend om zestig olifanten aan te zien komen marcheren, de weg oversteken en dan de rivier in.
We vervolgen onze reis en komen begin van de middag aan in Habarana. We hebben een bungalow ingericht in koloniale stijl, met uitzicht op het meer. Het is een enorm park met diverse tropische bomen. De apen springen van tak naar tak. Weer eens wat anders dan een paar eksters. Er is ook een prachtig zwembad waar we een duik nemen en daarna neerstrijken op ligbedjes met ons boek. Nog even bijkomen van de reis.
's Avonds is er een buffet met diverse curry's maar ook Europees eten. In een aparte, gekoelde ruimte, staat het dessert buffet. Heerlijk!